verwacht niets maar verwacht ook alles - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Iris Leeflang - WaarBenJij.nu verwacht niets maar verwacht ook alles - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Iris Leeflang - WaarBenJij.nu

verwacht niets maar verwacht ook alles

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Juni 2014 | Ghana, Ada Fua

Hallooooooooo,

Zo wat gaat de tijd ontzettend snel!! Times flies when you having fun!
so True!! twee weekenden terug en een hele week met mijn ouders doorgebracht en rond gereisd! Fijn om ze weer te zien!! Het was wel even wennen want in die 7 weken raak je behoorlijk gewend aan het zelf regelen of zelf dingen oplossen en nu was moeders daar weer die alles heel lief voor ons regelde, maar dat was ook wel even lekker! Wat een mooie dingen hebben we gezien! We zijn super druk geweest en we hebben nog nooit zoveel geklommen maar het was elke keer weer de moeite waard! Maar laat ik bij het begin beginnen :)

Vrijdag kwamen mijn ouders met een taxi naar Ada Foah. Mijn telefoon was uit en ik was al een beetje laat met terug gaan omdat ik de andere meiden uit wilde zwaaien en een tochtje (1,5 uur) met de boot wel mee wilde maken. maargoed door de super slechte verbinding heb ik alleen kunnen horen dat ze om 6 uur in Ada Foah zouden zijn. Ik ging dus netjes om half 5 terug vanuit Maranatha naar ons huis samen met Desmond. Gelukkig liepen we samen want oppeens werd hij gebeld door Ashley, met de vraag waar ik was. Ik liep dus naast hem en kreeg de telefoon, bleek dat me ouders er dus al waren en mij al constant probeerde te bellen.. oeps.. (sorry pap en mam) uiteindelijk elkaar gevonden, en wat was dat gek zeg om elkaar weer te zien! aan de ene kant voelde het alsof het al een jaar geleden was maar aan de andere kant dacht ik ja maar ik zit dus nu al op de helft en de tijd is voorbij gevlogen! Vrijdag hebben we lekker rustig aan gedaan en hebben ze bij mij in huis geslapen. Zaterdag alle Ghanese dingen laten zien/proeven in Ada Foah. Er zijn zoveel kleine typische dingetjes die zo leuk zijn om met ze te kunnen delen dat het voor mij echt super was dat ze er waren! S' middags lekker naar Maranatha geweest en daar aan iedereen voor gesteld, gelezen, gezwommen en we zijn naar een punt geweest waar de rivier en de zee samen komt! Gek gezicht maar wel erg mooi! het was ook leuk om ze de school te laten zien waar we elke dag heen gaan. Toen ons hutje klaar was schrokken ze wel... primitiever dan dat kan niet.. gewoon zand als vloer, één bed(met een super slecht matras) en een klamboe.. that's it.
So they are shokking! Maar gelukkig voor hun hoefde je er alleen in te slapen. S'avonds was er een kampvuur en muziek. Super gezellig ook met de andere meiden van het Banahouse (helaas voor de laatste keer).
Ik was al lekker aan het dansen and enjoyed van het kampvuur en mijn ouders zaten stil toe te kijken. Tot dat Desmond eraan kwam. Wat heb ik gelachen! Hij heeft ze echt aan het dansen gekregen. Het was fijn om te zien dat ze aan het genieten waren en dat ze het echt leuk vonden. Desmond is echt een goeie leuke jongen die op Maranatha werkt en de boot vaart. Hij had gelijk een klik met ze en heeft ze uitgedaagd om gewoon gek te doen en te dansen. Zondag zouden we al vroeg gaan reizen naar Shy hills, en andere dingen. Helaas werd ik om half 6 ziek wakker. Ik vloog naar de wc en was behoorlijk aan de diarree en aan het overgeven. Dat ging nog een tijdje zo door. Toen maar gelijk wat medicijnen gekocht omdat ik toch met ze mee moest reizen. Helaas hielp dit niet. Zondag de hele dag beroerd in de auto gezeten. Zo slap als een vaatdoek. Toen nog maar wat medicijnen genomen en vroeg naar bed gegaan. Maandag ging het gelukkig beter en hebben we super leuke dingen gedaan. Hoogte punten v.d. week waren toch wel vooral de Wli watervallen, de aapjes, de grotten, en de omgeving overal. Het was erg zwaar en ik was echt dood moe toen ik weer terug was v.d. hele week maar het was de moeite waard. We hebben 4 dagen flink geklimd, naar watervallen, bergen beklommen, naar grotten klimmen hierbij riskeerde je trouwens echt je eigen leven. Echt levensgevaarlijk was dat. Je was gewoon aan de zijkant over de reling van de berg aan het lopen. En in één van de grotten waar me vader en ik in gingen, ging hij staan springen nou ik denk wel honderden vleermuizen vlogen vlak boven me hoofd. Ben geloof ik nog nooit zo bang geweest en zo snel weer uit een grot geweest. Bah. Ook bij de watervallen trouwens echt duizenden vleermuizen.!
Ik mis me ouders nu wel meer dan ervoor omdat het gek is dat ze nog wel ergens in Ghana zijn maar dat ik ze pas weer in Nederland zie..
En het was ook wel weer heel fijn om ze te zien en dan moet je weer opnieuw afscheid nemen. Nog wel samen met me moeder nog een leuk stofje gekocht en ingeleverd bij een naaister. Daar heeft ze een super leuke rok en een shirt voor terug gekregen. Ik heb inmiddels al een aardige Afrikaanse garderobe ingeslagen hahah. Het was overigens ook wel erg fijn om een weekje even weer wat luxe te ervaren. Mooie ruime kamers, grote bedden, grote badkamer heeerlijk! Maargoed het was ook wel erg leuk om het ghanese primitieve te ervaren! Vandaag hadden we zelfs geen stroom, geen water, geen internet, mobielnetwerk, alles was uitgevallen. Dan ben je echt wel even voor een moment bewust dat je heel ver weg zit. Afgelopen weekend hele weekend op Maranatha door gebracht. Vrijdag was het afscheidsfeest van Lorna! Dat was erg speciaal, en emotioneel. Vrijdagavond nog even voor de laatste keer samen gedanst en drankjes gedaan. Zaterdag natuuuuurlijk de voetbalwedstrijd gekeken. Hele boel versierd met oranje balonnen en iedereen had oranjekleding aan. Het was leuk dat we hadden gewonnen maar toch was niet iedereen heel blij daar omdat het maar 1-0 was. En de Ghanese waren niet blij omdat ze hadden verloren haha. Wel heel gek dat het Nederland- Ghana was en dat wij dan in Ghana zitten. We zaten ook echt met ze allen achter een kleine tv die zo af en toe zo'n wit beeld gaf waardoor je de bal niet meer zag. Op een gegeven moment was er helemaal geen beeld meer iedereen in de stress dat we hem niet meer aankregen al heel veel hadden gemist, maar gelukkig viel dat mee.
Zondag ook nog even op een Jetski geweest! Super ervaring! Dat was echt kicken! Vorig jaar wilde ik het al heel graag en nu eindelijk was het zo ver! En zeker voor herhaling vatbaar!

We zijn nog druk bezig met het organiseren van de Nursery. Vandaag heel wat blikken verf in geslagen zodat we een bord kunnen laten maken met nursery erop en de naam! Hopelijk beginnen ze deze week met bouwen en is het volgende week klaar!

Oja! verwacht niets maar verwacht ook alles heeft Ashley een keer tegen ons gezegd en het is absoluut True! het is het beste als je er niks van verwacht maar ook op zulke momenten kan je nog alles verwachten. Ook is het vaak dat ze zeggen, Yes tomorrow/ we shall see/small price, i'm coming, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Aankomend weekend weer een druk programma! Voor de tweede keer naar shy hills(omdat ik nog heel veel daarvan heb gemist door de taxichaffeur van me ouders) naar de Boti falls, umbrella stone, en Krokobité(reggae party). Kijk er nu al naar uit!

De tijd gaat hier veeel en veeeel te snel! over twee en een halve week al weer terug O_O..
Probeer zoveel mogelijk van te genieten en dat lukt ook zeker maar vind het wel echt heel jammer om alweer terug te gaan..
Maargoed aan alles komt een eind en gelukkig weet ik zeker dat ik in de toekomst zeker nog terug wil naar deze plek en dan echt meer rond reizen naar zuid Afrika.

Maar na dit weekend horen jullie weer meer van mij!

Liefs,
Uit dit mooie, warme Ghana

  • 04 Juni 2014 - 07:38

    Els Driessen:

    Hoi die Iris, Lees dat je het erg naar je zin hebt gelukkig. Leuk om zoveel dingen te zien, geniet er van de laatste weekjes xx Els

  • 04 Juni 2014 - 12:33

    Petra Leeflang Aalst:

    Ik lees het al, weer een heleboel gezien de afgelopen weken! En stiekem toch wel weer lekker he onder moeders vleugels (en vader natuurlijk) Jammer dat je even ziek was maar gelukkig kon je toch met ze mee. Ja en nu wordt het al een beetje aftellen. Maar geniet nog maar even van de komende weken in Ghana! Groetjes van Petra en de rest

  • 05 Juni 2014 - 10:52

    Opa En Oma Leeflang :

    Hoi lieve iris jammer dat je ziek was toen je ouders er waren wat een leuk verhaal zeg je doet er wel geweldige ervaringen op je ouders vonden het ook leuk om te zien wat jij daar allemaal doet we vinden jou verhalen erg leuk en kijken er steeds weer naar uit morgenvroeg halen we je ouders weer op van de trein dan zijn die weer thuis geniet jij nog maar even en we horen wel weer van jou een dikke knuffel van opa en oma Leeflang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 12349

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: