heeul veel gebeurtenissen en een heel lang verhaal - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Iris Leeflang - WaarBenJij.nu heeul veel gebeurtenissen en een heel lang verhaal - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Iris Leeflang - WaarBenJij.nu

heeul veel gebeurtenissen en een heel lang verhaal

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 Mei 2014 | Ghana, Ada Fua

Hallo Hallo!!!

Om mee te beginnen, iedereen die dit leest maar niet veel tijd heeft geef ik het advies om het een andere keer te lezen want er komt vandaag een heel lang verhaal.:) Het zijn namelijk alle gebeurtenissen van de afgelopen twee weken, dus als je de tijd hebt neem dan ook lekker de tijd met bijv. een lekker kopje thee of koffie erbij hahaha. Tsja, waar zal ik eens beginnen.. Ik denk bij het vorige weekend. Toen zijn we het hele weekend op Marinatha/beach camp geweest. Zaterdag avond was daar een groot kampvuur en djembé muziek met allemaal dansers. Heerlijk die Afrikaanse stijl. Lekker met een drankje in je hand genieten van het kampvuur, Afrikaanse muziek en Afrikaanse dans. We hadden met zijn allen een thema bedacht wat we aan konden doen. Het thema was Safari/dieren. (terug te zien op de foto’s. ) We hebben toen die avond op Marinatha voor het eerst geslapen. Dit is gewoon één ruimte/hut met 5 bedden. Geen ventilator. Maar als je echt moe bent val je wel vanzelf in slaap. We zijn s'avonds ook nog even naar de zee geweest. Vanaf daar heb je ontzettend mooi uitzicht op de sterren. Had er op dat moment echt even geen woorden voor. Zoiets moois nog nooit gezien. Echt ontelbaar veel sterren en ze leken zo dichtbij. Echt heel mooi, (pap, mam laat ik zeker aan jullie zien.) Die zondag gewoon lekker rustig aan gedaan. Maandag hebben we onze fietsen laten maken en zijn Marloes en ik een stuk wezen fietsen. Even de boel verkennen en genieten v.d. omgeving . Ook nog even een bezoekje gebracht aan het politiebureau i.v.m. de gestolen telefoon van Marloes. Helaas niks meer van gehoord. De rest v.d. week niet heel veel bijzonders mee gemaakt. Op vrijdag Toen we vertrokken naar Cape goast hebben we eerst in Accra ons vliegticket om laten boeken. We zouden dit eigenlijk die woensdag doen maar toen voelden Melissa en Linda zich niet lekker. Maar wat een gedoe. Halleluja. Eerst ging het makkelijk maar toen was de vlucht op dinsdagnacht/woensdag ochtend. En het was eigenlijk de bedoeling dat we donderdag avond zouden vliegen zodat we nog wel die hele dagen zouden hebben hier in Ghana. Nadat we er achter kwamen dat onze vlucht op woensdag was zaten we al in de trottro. Wij via de telefoon geprobeerd om dit nog te veranderen. Maar het bereik was zo slecht en we konden hem steeds maar niet verstaan. Toen via smsjes contact met de betreffende persoon v.d. vliegmaatschappij gehad en is het uiteindelijk gelukt. We moesten ons vliegticket om laten boeken omdat we anders problemen hadden met ons visum. Die is namelijk 60 dagen geldig en we zouden eigenlijk 64 dagen hier zijn. Het visum verlengen is nog meer gedoe en kost behoorlijk veel geld. We moeten dus helaas 4 dagen eerder weg.. Terwijl ik hier echt niet meer weg wil, hahah.. Nadat we ons vliegticket hadden omgeboekt hebben we onze reis voortgezet naar cape goast. Het was ong. in totaal 6 a 7 uur reizen. Wat een verschrikkelijke reis. Ontzettend oncomfortabel en ik werd ontzettend misselijk van al dat gehobbel want de wegen hier zijn echt heel slecht. Ook het verkeer is levens gevaarlijk. Voor onze neus nog een ernstig ongeluk gebeurt met een trottro en een andere auto. Zelf ben ik soms ook doodsbang dat het niet goed gaat omdat ze gewoon geen regels kennen. Toen we in Cape Goast aan kwamen gelijk ons verblijfplaats voor het hele weekend verkent. Oasis Beach Resort. Hele mooie plek. Very nice, Echt direct aan de zee dus mooi uitzicht. S’avonds waren er leuke feesten met goed muziek om te dansen of om nog even gezellig wat te drinken. Die zaterdag waren we al vroeg opzoek naar ons ontbijt op de markt. Uiteindelijk ananas, watermeloen en wat brood met water gehaald. Studenten hé dus dan moet het zo goedkoop mogelijk hahah. Daarna naar de touwbruggen geweest in het National Kakum Park. Ook hier weer schitterende omgeving. Het klimmen op de touwen was niet zo heel erg spannend. Gelukkig maar want zo kon je nog meer genieten van het uitzicht. Daarna naar Cape Goast Castle geweest. Dit was best heftig. In dat kasteel verbleven de slaven. S’avonds zijn we naar een vegetarisch restaurant geweest. Hier gegeten nadeel is dat alles hier echt super spicy is. Zondag eerst even rustig aan gedaan maar daarna naar het Elmina Castle geweest en het fort in Elmina. Ik vond het kasteel in Elmina nog indrukwekkender omdat hier vooral ook Nederlandse geschiedenis achter zat. Bepaalde teksten die je dan in het Nederlands ziet staan en dat zij te maken hadden met de slaven daar was best heftig. Het was een mooi kasteel, en met beide kastelen hadden we een goeie gids dus dat was fijn om naar te luisteren. Na het kasteel zijn we naar het fort gelopen. Onderweg waren de kinderen en mensen echt heel vervelend. Kinderen die aan je benen gaan hangen omdat ze geld willen of gewoon aan je willen zitten omdat je blank bent. Er was ook één jongetje met één oog die constant aan mijn arm zat te trekken en om geld aan het bedelen was. Best heftig. Evenals het fort. Dit was het slavenfort. Ik ben helemaal naar boven geklommen om zo van het uitzicht te kunnen genieten. Waanzinnig. Het was zeker de moeite waard ondanks de vervelende mensen. Ook de taxi’s en trottro chaffeurs waren erg opdringerig en je werd van het kastje naar de muur gestuurd. Gelukkig met ons eigen verstand en intuïtie zijn we in een goeie taxi terecht gekomen en konden we terug naar onze verblijfplaats. Reisspullen gepakt en begonnen aan de terugreis. Dit ging iets makkelijker want we zaten in een luxe trotro, we moesten hier ook wel iets meer voor betalen maar dit leek net de sneltrein met werkende airco. Gelukkig maar want we moesten er ook 2,5 uur in zitten. Daarna weer een tussenstop gehouden in Accra waar we geld hebben gewisseld en iets leuks hebben gekocht voor Winfred want die was jarig. Al met al veel beleefd de laatste tijd. Maandag avond konden we weer bijkomen van alles en ons voorbereiden op onze eerste schooldag. De vakantie is na vandaag officieel afgelopen voor de kinderen. Ik ben dus erg benieuwd hoe dit gaat worden aankomende weken. Maar daar horen jullie binnenkort weer meer over. Waarschijnlijk is het kopje thee/koffie al op door dit lange verhaal dus ik stop er maar weer gauw mee. Binnenkort horen jullie weer meer van mij!!

  • 13 Mei 2014 - 19:44

    Jeroen:

    ok ... ik heb een bak koffie gepakt en ik ga er nu even lekker voor zitten .... (Y)

  • 13 Mei 2014 - 20:43

    Harrie Leeflang:

    Lieve Ier, weer een prachtig verhaal het is maar goed dat ik lang niet alles weet en zie wat er allemaal gebeurt.Enorm fijn dat je het zo goed met je gaat daar in zo,n warm land met een hele andere cultuur. Ik zou volgende week maar uit kijken als ik je weer voor het eerst echt ziet!!!!!! Ik denk dat ik je helemaal dood knuffel. Hoe dichter het bij komt hoe meer ik je mis. Maar we gaan zometeen lekker skypen. Geniet hvj xxx pap

  • 13 Mei 2014 - 22:23

    Petra Leeflang Aalst:

    Hoi iris, ik heb net lekker lui in bed je verslag gelezen. Je hebt daar al veel gezien en ik moet zeggen dat ik vooral van die foto's aan zee wel een beetje jaloers wordt! Prachtig zeg. Ik neem aan dat je nieuwe camera veel gebruikt word. Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er maar volop van want de tijd gaat snel. En pas op als je vader in Ghana aankomt want hij dreigt met de knuffeldood las ik net ;-) Veel plezier nog en ik blijf je volgen!! Liefs Petra (en Bert)

  • 14 Mei 2014 - 12:58

    Jolanka:

    Ha Schat,
    Leuk verhaal weer en wat een mooie relaxte foto's. Ik kan niet wachten totdat je het ons allemaal laat zien.
    Succes met stage daar op school en we lezen of horen wel weer. Knuffel. mam.

  • 14 Mei 2014 - 19:09

    Opa En Oma Leeflang:

    Lieve iris
    Wij vinden het geweldig wat je daar allemaal meemaakt en fijn dat we zo een beetje kunnen volgen
    wat je daar allemaal doet.
    Het is wel een hele ervaring voor je maar geniet er lekker van en nu aan het echte werk maar dat zal
    ook wel leuk zijn we hopen binnen kort van je te horen hoe dat is. lieve schat zorg goed voor jezelf
    knuffels van opa en oma

  • 14 Mei 2014 - 22:58

    Inge :

    Hi lieverd!!!
    Ik blijf het zeggen ... Wat een mooie dingen blijf je daar beleven zeg'.!! Echt jaloers haha geniet nog maar fijn daar!!!


    Xxx knuffels!!!!

  • 16 Mei 2014 - 13:10

    Nell Spies:

    Hoi Iris,

    De klas zit te werken, dus ik heb 'even' je avonturen gelezen (niet verder vertellen, hoor :) ). Wat een ervaringen, wat een verhalen, wat een foto's!! Ik ben echt wel jaloers!

    Geniet ervan!
    Groetjes, Nell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 12348

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: