Het oranjefeest en rest v.d. week - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Iris Leeflang - WaarBenJij.nu Het oranjefeest en rest v.d. week - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Iris Leeflang - WaarBenJij.nu

Het oranjefeest en rest v.d. week

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 Mei 2014 | Ghana, Ada Fua

sorry mensen iets later dan gepland maar dan toch weer een volgende blog. Ik was geloof ik gebleven bij het Oranjefeest(nu alweer een week geleden,.oeps) Het was erg funny. Wel belachelijk lang reizen en een gedoe om de weg te vinden. Er waren veel Nederlandse mensen op één plek. Er was vooral top 40 muziek en Nederlandse muziek. So nice. We konden zelfs onbeperkt frikandellen, kroketten, friet, loempia's en broodjes Unox eten. Iedereen had ook oranje kleding aan. Voor heel even dus een klein beetje in Nederland. Het feest was rond 2 uur af, daarna gingen we nog met een hele groep Nederlanders stappen in Accra. Super leuk. Ook dat is een super ervaring, je ontmoet zoveel nieuwe mensen. En elke avond ga je weer wat drinken en ontmoet je weer nieuwe/andere mensen. Als je er voor open staat is dat echt super gezellig en heb je elke avond fun. Gisteren was het may day. Iedereen heeft dan één dag vakantie. Overal was er feest, muziek en drank. Wij zijn naar een tent geweest waar een grote voetbalgame was en a lot of music. All de mensen waren aan het dansen en maakten veel plezier. Ook hier veel mensen ontmoet. Het maakt niet uit hoe je doet want iedereen is hier zo gek als een deur. Ook dit was een super ervaring.
Na stage is het heerlijk om naar beach camp te gaan. Dit is een plek waar je naartoe kunt gaan om te lunchen, zwemmen in de rivier, zwemmen in de zee, lezen, tot je zelf komen, echt een nice place! Het is ongeveer 10 minuutjes lopen vanaf onze school. We hebben deze week vandaag een beetje de oud hollandse spelletjes naar voren laten komen. Stoelendans, Zakdoekje leggen, lummelen, armbandjes gevlochten en andere bal spellen. Soms is het wel heftig omdat kinderen snel ruzie maken. Als je even één tel niet kijkt zijn ze al aan het vechten. Ze hebben echt duidelijke grenzen nodig en je moet erg consequent zijn. Luisteren ze niet, dan moeten ze het lokaal verlaten. Maken ze ruzie, dan pak je ze duidelijk/streng aan en mogen ook het lokaal verlaten. Dit is soms wel erg vermoeiend. Ik heb vandaag voor het eerst gezien dat een kind werd geslagen met een stok. Ik keek maar gauw de andere kant op want kon het echt niet aanzien. Echt waanzin dat kinderen hier geslagen worden met een stok. Voor ons stagiaires is het extra lastig omdat ze gewent zijn dat ze worden geslagen luisteren ze ook alleen maar als ze worden geslagen. Wij weten dit er wel een beetje vanaf te krijgen maar het blijft erg lastig toch is het wel als je het eenmaal onder controle hebt dat het ook goed gaat. kinderen zijn super enthousiast en doen graag mee(ook omdat je zelf enthousiast mee doet) Onze huisgeit(Gerard) wordt dinsdag geslacht. We hebben hem vet gemest en nou wordt ie afgemaakt. Ik ga hem wel missen want hij was er altijd(liep vrij in de achtertuin). Het fruit hier is goddelijk. mijn lunch is standaard mango of ananas. En savonds vooral lekkere salades met goddelijke advocado(sorry zus ;) ) Verder al echte Afrikaanse dingen geprobeerd. Aan de warmte kan ik nog niet zo goed wennen. Je voelt je echt alleen schoon als je onder de douch staat(als je water hebt). Dinsdag zijn we naar de markt in de cassae geweest. Ontzettend armoedig. Erg indrukwekkend. Onwijs groot, druk en veel stank. Even snel een rondje gelopen want zo heel lang hou je het er niet vol. Ik heb ook deze week me haar laten invlechten want ik had echt enorme last van mijn pony en andere losse plukjes die enorm gingen krullen. Dat is trouwens iets wonderlijks hier, Mijn haar lijkt wel geëxplodeerd, heb nog nooit zoveel krullen gehad echt super nice. Ik zou een foto toevoegen van mijn ghanese haar :) Ik ben al bijna een echte Ghanees, lekker bruin, ghanese haartjes haha kan hier zo blijven wonen!
Ik denk dat ik nu wel weer genoeg heb verteld. Ik kom soms tijd tekort dus het is even afwachten wanneer jullie weer iets van me horen. Als jullie ergens benieuwd naar zijn of een specifieke vraag hebben kunnen jullie die altijd stellen! Ghaneese groetjes en tot gauw! X

  • 03 Mei 2014 - 17:14

    Jolanka:

    Dus als ik het goed begrijp eet je binnenkort geitenvlees? Ha ha.

  • 03 Mei 2014 - 17:25

    Jolanka:

    Leuke plaatjes van de omgeving. Fijn om dat straks met eigen ogen te zien en te beleven. Gisteren visum aangevraagd in Den Haag en het zag er letterlijk en figuurlijk zwart van de Mensen. Wij hebben 2,5 uur op onze beurt moeten wachten. Donderdag of vrijdag gaan we weer om het visum op te halen. Hopelijk hebben we dan meer geluk. Dikke knuffel.

  • 03 Mei 2014 - 21:54

    Liza:

    Hè lieverd
    Wat een leuk verhaal. En de foto's ook, blijf ze plaatsen:) erg leuk om zo een beeld bij je verhalen te krijgen. En de avocado's lijken me heerlijk daar. Kun je er straks een paar mee smokkelen in je koffer? Geniet er maar van! Kussssjes Xxxx

  • 04 Mei 2014 - 10:50

    Opa En Oma Leeflang :

    Hoi iris een mooi verhaal we genieten van de stukjes die je schrijft
    zo weten we een beetje wat je daar doet ,dat is volgens ons wel veel genieten
    we kijken al uit naar je volgende blog,trouwens die staartjes staan je leuk
    een dikke knuffel van ons

  • 04 Mei 2014 - 11:40

    Harrie:

    Hoi Ier, weer een prachtig verhaal en leuk dat je zulke stukjes voor ons schrijft. Hopelijk skypen we weer snel met elkaar, mis je dikke kus pap

  • 07 Mei 2014 - 16:08

    Jeroenski:

    Erg leuk verhaaltje weer! Goed om te horen dat je het erg naar je zin hebt. Het water liep mij in de mond toen ik las over het fruit en de ananas. Heerlijk!!

    Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 12339

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: