Het huis en stage ervaringen - Reisverslag uit Ghanaur, India van Iris Leeflang - WaarBenJij.nu Het huis en stage ervaringen - Reisverslag uit Ghanaur, India van Iris Leeflang - WaarBenJij.nu

Het huis en stage ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 April 2014 | India, Ghanaur

Hallo allemaal,

Daar was ik weer. Inmiddels weer wat dagen verder. Laat ik beginnen bij ons huis. We kwamen dinsdag in ons huis en het was even slikken. Het is erg back to the basic.. Ik zal foto's erop zetten van ons huis dan zien jullie wat ik bedoel haha.
We hebben op zich wel een grote woonkamer. De wc en douche is erg primitief. Maar je went eraan. Tot nu toe gelukkig nog maar één keer met een emmer hoeven te wassen. Het water is wel vaak op en de stroom is ook al geregeld uitgevallen. Maar ook daar wen je aan want natuurlijk hebben wij zoiets als zaklampen en kaarsjes. Het is wel erg terug in de tijd, wij hebben hier geen waterkoker maar zelfs nog een fluitketel (die lekt). En het is hier echt heel warm en benauwd in huis. Opzich heb je hier met slapen niet zo last van, je bent s'avonds echt moe en valt redelijk snel in slaap. Ook mijn matras valt mee. Ik vind het nog wel lastig met zo'n klamboe om je bed heen. En elke avond ga ik weer op insecten jacht in mijn klamboe haha. We proberen dus wel zoveel mogelijk de ventilatoren aan en raampjes open. Je kan hier geen smetvrees hebben want dan heb je een probleem haha. Het enige moment dat je je schoon voelt is onder de douche. Ik vind het wel leuk om zo 10 weken lang te leven, je went eraan en je merkt hoe verwend je bent in Nederland. Goed, ik denk genoeg over ons huis. Donderdag Was onze eerste stagedag. Wat een ervaring. We gingen met de kinderen de minidisco doen. Super leuk. Wat waren de kinderen enthousiast, we gaan er nu een soort van dagopening van maken. Ik hou nu al van alle kinderen hier. Zo enthousiast en dankbaar dat je activiteiten met ze wil doen. Ik heb gelukkig nog niet meegemaakt dat de kinderen hier worden geslagen, vreselijk lijkt me dat. We hebben ook activiteiten gedaan samen met andere (Engelse) studenten. s'avonds zijn we met hen uit eten geweest. Super gezellig. Dat Engels praten valt nog niet mee. Maar ik red me op zich wel, even wennen/ongemakkelijk in het begin maar het gaat steeds beter. Donderdag deden we activiteiten op Beachcamp. Dit is een plek waar je even kan relaxen en kan lunchen in je pauze. Of na je stage dag kan gaan zwemmen in de rivier. Ik was in het water met de kinderen aan het spetteren voel ik op eens iets over me voet lopen... een KRAB :O hahah en gillen echt die kinderen keken me aan van waar heb jij last van haha. We moeten trouwens elke dag met de boot om naar ons stage adres te gaan. Echt heerlijk op die boot. Op mijn profiel foto zie je trouwens een stukje van de school. Die donkere man naast mij is Winfred hij is de vriend van onze begeleider Ashley. Super leuk stel, heel aardig en helpen je als je ze nodig hebt. Ik vertel straks op mijn nieuwe blog wat over het uitgaan in Accra en het Oranjefeest vrijdagavond. Voor nu genoeg over ons huis en stage. Later dus meer over het Oranjefeest en het stappen in Accra.

  • 27 April 2014 - 18:48

    Ritty:

    Hallo Iris,
    Heel fijn om even iets van je te lezen. Wat een reis heb je achter de rug. Goed om te lezen dat je, het voor mijn gevoel, het naar je zin hebt. De foto´s met de kinderen spreken voor zich. Ja... het huis, iets anders als thuis, maar goed, alles is aanwezig.
    Ik blijf je volgen.
    Groetjes Ritty

  • 27 April 2014 - 19:34

    Amber:

    Erg leuk om je verhalen te lezen en de foto's erbij te bekijken!
    Geniet van deze superervaring!

  • 28 April 2014 - 10:42

    Opa En Oma Leeflang:

    hele mooie foto s
    je straalt gewoon van plezier fijn dat het allemaal goed gaat doeiiiii

  • 17 Mei 2014 - 19:32

    Sheila:

    Hee ier,

    wat leuk om allemaal te lezen zeg!! en het wennen aan de klamboe ken ik had ik in suriname in het begin ook moeite mee je hebt echt het idee dat je opgesloten zit ofzo haha ;) leuk om te zien dat je er zo van geniet! maar dat moet je ook doen want voor dat je het weet is alles voorbij hihi

    Liefs Sheila

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 12341

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: